21 Ocak 2009 Çarşamba

Özel Harbin Kurucusu Konuştu

Özel Harp Dairesini kuran Albay, yeraltından çıkan Ergenekon silahlarıyla ilgili çok çarpıcı açıklamalar yaptı: "Bu silahlar bizim gömdüklerimiz değil"

Türkiye'de ne zaman "Derin Devlet" tartışılsa gündemin merkezine Özel Harp Dairesi oturur. 1955'te Selanik'te Atatürk'ün doğduğu evin bombalanması iddiası, 6-7 Eylül olayları, Kültür Sarayı'nın yakılması, 12 Mart Darbesi, Kızıldere Katliamı, Ziverbey Köşkü sorgulamaları, 1 Mayıs 1977 Olayları, Ecevit'e Çiğli Suikastı girişimi ve benzeri olaylar hep ÖHD'ye çerçevesinde cerayan etti. 

Özel Harp Dairesi'nin kurucusu emekli albay İsmail Tansu, Yarbay Mustafa Dönmez ve Ergenekoncularda bulunan krokiler sonucu topraktan çıkan silahları yorumladı.

İşte Newsweek Dergisi'nde çıkan röportajın ilgili bölümü:


Zir Vadisi sizin döneminizde de askeri eğitim için kullanılan bir bölge miydi? 
Orası bizim de askeri eğitim için kullandığımız Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı'na bağlı terk edilmiş metruk bir çiftlikti. Burada, Kıbrıs'ta getirdiğimiz Türk Mukavemet Teşkilatı timlerine, askeri eğitim veriyorduk. Ancak orada hiçbir zaman silah gömülmedi. 

İnsanlar, yeraltına neden bu kadar silah gömerler? 
Kötü bir maksatları var demek ki onun için gömmüşler. Her memlekette olduğu gibi. Dünyanın her yerinde bu tip olaylar yaşandığı olmuştur. O bombaları söz konusu kişilerin kendi kişisel maksatları için saklamış olabileceklerini düşünüyorum. 

BU SİLAHLAR BİZİMKİLER DEĞİL

ÖHD Komutanı Orgeneral Kemal Yamak bazı noktalara silahlar gömüldüğünü söylüyor. Sizin döneminizde Türkiye'nin değişik yerlerine silahlar gömüldü mü? 
Kemal Yamak paşa, daireye başkanlık yaptı. ÖHD, olarak bazı noktalara silah gömülmüştür dedikten sonra, bana "hayır" demek düşer mi? Paşa doğru söylüyor. Evet, bizzat ben de silah gömdüm. Arkadaşlarla birlikte Türkiye'nin kaç değişik noktasına silah gömdük. Ancak vatan savunmasında kullanılması maksadıyla gömdük. Yani komünizm tehlikesine karşı. Ama bugün ortaya çıkartılan silahların, ilk dönemlerde bizler tarafından gömülen silahlarla bir ilgisi yok. 

Türkiye'nin kaç noktasına gömüldü? 
Adedini ben bilemem. Bilsem de söyleyemem. Şu anda içinde değilim ama olsaydım yine söylemezdim. Ama bunlar toplandı mı toplanmadı mı bunu da bilemem. Kemal Yamak paşa daha ayrıntılı olarak biliyordur. 1956-57-58 yıllarında lojistik subayıydım. Bazı hususları bilirim ve hadiseyi doğrularım. Kemal paşa doğruları söylüyor. Ancak ayrıntıları söyleyemem. 

Daha sonra kontrol dışına çıkmış bazı göreliler, bu silahları o gömülü yerlerden çıkarıp farklı yerlere gömmüş olabilirler mi? 
Onu bilemem. Yeni gelişmeleri gazete ve televizyonlarda takip edebiliyorum. Bu kadar konuşmayı bile verdiğim mücadele sayesinde yapabiliyorum. Yaşımız ilerledi. Şimdiki komutanlar bizden çok sonra geldiler. Kurumsal bir yanlış söz konusu olamaz. Daha önceki iftiralar tutmadı. Şimdi de tutmayacağını düşünüyorum. TSK'yı yıpratmak isteyenler vardır. Bunlar başarılı olmayacaktır. Kişisel yanlış yapanlar varsa da onların cezalarını çekmeleri gerekiyor. Her halükarda memleket bunlardan kurtulmalıdır. 

İSMAİL TANSU KİMDİR? 
1952-53 yıllarında Kore Türk Tugayı`nda savaşmış bir subay. Dönüşte, Tümgeneral Daniş Karabelen`le birlikte ÖHD`yi kurdu. Kıbrıs`taki direnişi sağlayan Türk Mukavemet Teşkilatı`nın da kurucularından. Kıbrıs İstirdat Projesi`ni hazırladı ve teşkilatın Ankara`daki Genel koordinatörlüğünü yaptı. 27 Mayıs darbesine kadar üst düzey görevler alan Tansu, darbecilerle ters düşerek 1961`de emekli oldu. 

Newsweek/Türkiye

Hiç yorum yok:

Kategoriler

"Türk milletinin karakteri yüksektir. Türk milleti çalışkandır. Türk milleti zekidir... Türk milleti milli birlik ve beraberlik içerisinde güçlükleri yenmesini bilmiştir… Türk milletinin tarihi bir niteliği de güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir. Türk milletinin büyük millet olduğunu bütün medeni alem, az zamanda, bir kere daha tanıyacaktır..."
Mustafa Kemal ATATÜRK