16 Ocak 2009 Cuma

İŞTE ERGENEKON'UN DEŞİFRESİ

Tuncay Güney en sarsıcı açıklamalarını TRT'ye yaptı. Resmen deprem....

TRT2'de yayınlanan Büyüteç programına katılan Tuncay Güney'den açıklamalar geldi. Programa Mehmet Elkatmış, Fikri Sağlar ve gazeteci Şamil Tayyar katıldı. Tuncay Güney’in BÜYÜTEÇ’teki konuşması

Sayın Güney biz sizi bundan önceki programlarda hep kippanızla görüyorduk bu günkü programda kippanız yok bunun özel bir nedeni var mı? 

Güney: Bütün televizyon kanallarına çıkıyorum herhangi bir özellikle TRT ye çıkmak gibi özel isteğim olmadı. Sadece teklifi değerlendirdim. Herkes bana telefonla veya başka yollarla ulaşa bilir ben bu tabuyu yıkmışımdır.

 Sayın Güney biz sizi bundan önceki programlarda hep kippanızla görüyorduk bu günkü programda kippanız yok bunun özel bir nedeni var mı? Ben bunu sormuştum. 

Ortadoğu’da bir savaş var bazıları yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermemek için ve bazılarının başımda kippa ile çıkmamı provokete edercesine kullanmaması ve malzeme yapmamaları için kippayı takmadım. Bu da Türk halkına saygı duyduğumdan dolayıdır. Kendi duygularını ve hislerini anlıyorum ve bir takım basın yayın organları ve bazı çevrelerin provoketif hareketlerine gelmemek için ve saygı duyduğum için kippamı takmadım. 
Stüdyoda Eski TBMM susurluk komisyonu başkanı Mehmet Elkatmış, yine aynı komisyonun üyesi Fikri Sağlar ve gazeteci-yazar Şamil Tayyar bulunuyor…

Bu gün sizin 2001 yılında İstanbul Emniyetine verdiğiniz ifadelerin görüntüleri avukatlara oradan da basın yayın kuruluşlarına dağıtıldı. Öncelikle bu konudaki düşüncelerinizi almak istiyorum. Birde o günden bu güne size ulaşan başka bilgiler var mı? Ergenekon’un Türklerle bir ilişkisinin olmadığını ABD tarafından kurulduğunu söylüyorsunuz. Bunu neye dayanarak söylüyorsunuz? 

Birincisi bu gün yayınlanan sorgu kasetine iki cepheden bakmak lazım. En önemlisi benim için benim değerlendirdiğim: Özellikle susurlukta bir çok üst düzeydi ki insanlar susurluk komisyonuna ifade verdiler. Bir çok açıklamada bulundular. Fakat komisyonda bunu yaşamıştır ki bizde basın yoluyla ve televizyonla bunları öğrendik ve gördük. Herkes konuşacağı zaman bir konun başına geldiğinde söyleyemem devlet sırrı diyordu. Yolsuzluk oluyor devlet sırrı, Ortadoğu devletleri arasında silahlar uçuşuyor ifade vermesi gerekenler devlet sırrı diyor. Her şey devlet sırrı deniyordu. Bu gün savcılığın yaptığı hareket taktir edilir bir hareket. Taktir ediyorum. Çünkü Tuncay Güney devlet sırrı olmamalıydı. Benim herhangi bir kasetlere karşı tepkim yoktur. Çünkü tabular yıkılmıştır bence. Savcılığın kasetleri çıkarıp yayması Türkiye’ye demokrasinin gelmesi açısından tabuların yıkılması açısından her şeyin devlet sırrı olması açısından ortadan kalkmıştır. Demokrasi için önemli bir girişimdir. Bu kaset her ne kadar benim kasetlerim olsa da sorguda çekilmiş olsa da devlet devlet demokrasi adına bir adım atmıştır. Hukuk adına benim kasetlerimi bütün basına yaymıştır. Bu çok güzel bir duruştur. Kasetlerin yayımlanması çok güzel duruş tabular yıkılmalı. Herkes devlet sırrı olamaz. Tuncay Güney de devlet sırrı değildir, varsa eğer başka bir kaset oda sunulmalıdır sadece kişilik haklarımıza saygısızlık yapılmaması kaydıyla. 

SUSURLUK 

Susurluk’a gelirsek, Elkakmış beye kimse teşekkür etmemiştir. Ben Elkakmış beye tarafsızlığından ve başarısından dolayı Tuncay Güney olarak teşekkür ediyorum. Çok zor bir görev üstlenmiştir fakat sayın Fikri Sağlar’ın ne diyeceğini çok merak ediyorum. Bize susurluk komisyonunun en son Türk halkına vermiş oldukları tek bir şey vardır oda Susurluk Ansiklopedisi hediye etmişlerdir bize. Bunun dışında herhangi bir şey verilmemiştir Türk halkına. Susurluk bilinçli bir şekilde örtülmüştür. Fikri Sağlar’ın Ergenekon hakkındaki konuşmalarını çok yakından dinliyorum. Ancak sadece konuşuyor. Susurluk hakkında herhangi bir delil ve komisyonda dönen dolapları anlatmıyor. Çiller ve Erbakan’a faturayı kesmeye çalışıyorlar. Erbakan hükümeti bir oyuna gelmişlerdi fakat manevra yapamamışlardı. 

Size göre Ergenekon’un amacı neydi? Ergenekon’un ABD tarafından kurulduğunu neye dayanarak söylüyorsunuz? Siz Ergenekon’un neresindesiniz? Bu kadar karışık şeyleri nerden biliyorsunuz? 

Ben Ergenekon'un hiçbir yerinde değildim. Gazetecilik gerekçesi ile ilgili kişilerle tanıştım. JİTEM ve Ortadoğu derken olaylarla karşılaştım. Bugün her gazeteye benzer dökümanlar gelir. Ben gelen dökümanları biraz araştırmacı bakışı ile ele aldım. Ben Ergenekon'un hiçbir yerinde değildim. Ancak Ergenekon, Jitem veya mafya gibi kişilerle kurulan irtibatlarla ilgili ben bir başkaları gibi bunu paraya dönüştürmedim. Birilerine ispiyonlamadım. Organize Suçlar Masası'nın tuvaletinde sorgulandım. 9 gün sorgulandım. bu günkü yayınlanan görüntüler 7 ve 8. gün yapılan kayıtlardır. Bugün hala geçmişten beri sorulan soruları sormaya başladılar. Bu beni sıkmaya başladı. Polislerin bu konularda hiçbir bilgileri yoktu. Anlattıklarımdan ağızları açıkta kalıyorlardı. Ben yerde yatıyordum. 
Bir takım kişiler Mossad Jitem diye isimlendirdiler ancak bu türküleri de tutmadı. 

SİZ NEDEN İFADE VERMEKTEN KAÇIYORSUNUZ?

Hiçbir yere kaçmadım. Kanada'da adresim bellidir. Kanadalılarda Türk yetkililer de beni bulabilirler. Ülke ve yer değiştirmiyorum. Eğer Türkiye'ye gelip ifade vermem isteniyorsa Türkiye'ye gelenler öldürülmüştür. Mustafa Duyar, Hiram Abas'ı devlet koruyamamıştır. Türkiye'ye gelip ifade vermemim uygun olmadığını söylüyorum. 

HÜRRİYET’İN BARON KORKUSU: Hürriyet bilinçli olarak saldırıya devam ediyor. 

Birtakım kimseler kalkıyor hiç ağzımdan çıkmadığı halde bir takım yakıştırmalarda bulunuyorlar. Bana herhangi bir 37 soru ulaşmamıştır. Devlet benim mektup arkadaşım değildir. Devletin bana mektup gelmesi Türkiye'yi rencide eder. Hürriyet bilinçli olarak saldırıya devam ediyor. Ben baron hakkında hiç konuşmadım. Kendilerine telefon açtım ama çıkmadılar. Bu yayınları ciddiye almıyorlar. Bu çok gülünç durumdur. 

BİR NUMARA TÜRK VATANDAŞI MI DEĞİL Mİ? 

Geçmişteki bir numarayı herkes biliyordu. Ancak bugün için bir numaranın Türk vatandaşımı değilmi sorusuna birşey diyemem. Ancak iki numara Türk'tür. 

Ben Türkiye sınırları içinde bir güvence istemiyorum. türkiye sınırları içinde de bir ifade vermek de istemiyorum. Eğer Kanada içinde bir ifade almak isterlerse de ben açığım. Ancak ben 8 yıldır devletten hiçbir şey görmedim. Bundan sonra görürsem de saygıyla karşılarım ve bu benim için şoktur. 

ŞAMİL TAYYAR: TUNCAY GÜNEY KİMDİR? 

Şamil Tayyar en çok merak edilen soru Tuncay Güney kimdir sorusu soruluyor? Sabah'ta MİT muhbiri iddia edildi, sonra JİTEM adına çalışıyor denildi. Daha sonra MİT mensubu jitem içine yerleştirildi. 
Sabah gazetesi yayınlandığında MİT mensubu diye ancak MİT açıklama yaptı ilişkimiz yoktur. JİTEM'le de benim ilişkim yoktur. Aydınlık dergisine de inanırsanız Aydınlık ve Doğu Perinçek'e göre Mossad ajanı bile yapabilirler. Benim 3-4 kez Türkiye'ye gelip gittiğimi ileri sürdüler. Ben nerede olduğumu bildiğim halde bana Türkiye'ye gelip gittiğimi ileri sürüyorlar. 

BU OLAYLARIN İÇİNDE Kİ CHP 

Sivas olaylarında hükümet ortağı CHP idi, Başbakan vekili olarak da Erdal İnönü görevdeydi. Susurluk komisyonu bize sadece ansiklopedi bıraktı perda arkasında dönenleri halka söylemelidir. Hukuka yardımcı olmak adına çok şeyler yaşamasına rağmen hiçbir ayrıntı yok. Hasan Fehmi Güneş, Ferit İlsever de dinleyiciler vardı. Çatlı ve Tansu Çiller'e bu iş fatura edildi. Erbakan bu işin faturasını ödedi. Sizler de aynısını söyledi. Tansu Çiller de hatalı değil bence. Ancak bana göre Sağlar'ın çok bilgisi var neden konuşmuyor. Devlet benim kasetlerimi yayınladığı için teşekkür ediyorum. 

ERGENEKON İÇİNDEKİLER KİM? 

Fikri Sağlar önemli şeyler anlatıyor ancak bunların belgeleri var mı. Biz de geçmişte çok duyum aldık ancak bunların belgelerini bulamadık. Anlattıkların belgesi var ise anlatılanlar o zaman önemlidir. Asıl önemli olanlar mühimmatlar veya eylemi yapanlar değildir. Bu işleri yapanları ortaya çıkarmak önemlidir. 

Ben bütün arşivimde video kasetlerim vardı. İşadamlarının Veli Küçük'e verdikleri brifingler vardı. Banka hortumları kasetleri vardı. PKK dosyası var. Bankaları nasıl hortumladıklarını anlatıyorlardı. Hayyam Garipoğlu'nun kasedi, Maltepe'de Atatürk heykeli vardı. Korkmak Yiğit'in Veli Paşa ile görüşmesinin video kasetleri vardı. Bunların hepsini evimin aranması sırasında emniyet tarafından alınmıştır. Bunun dışında gelen bakanlar ve istek kayıtlar hepsi vardır. Bunlar ortaya çıkar çıkmaz veya yayınlanır bu benim sorumluluğumda değildir. Büyük devalüasyonla ilgili kimler nasıl hortumlama yaptıkları, dövizler yurt dışında Ziraat bankası aracılığı ile nakite çevriliyordu bu bilgileri verenler de banka sahipleri idi. Türkiye'de bir 5'li çete vardı. Bugün kimse bundan bahsetmiyor. İstenirse bunların isimlerini veririm. Bugün diyorlar ki devletin içine çete sızmış. Meclise polise askere vatandaş sızmıyor. Çete siyaset politika iç içe geçmiş. Siyasilerle kol kola meclise gelmişler. Şimdi de Ergenekon için terör örgütü deniyor. Ergenekon içindekiler terörist değil, general profesör, jitemci bunlar dışarıdan gelmiş değil devletin kendisidir. 

ADİL SERDAR SAÇAN BEY 6 ÇUVAL BELGEYİ ALMIŞTIR 

Bu belgeleri polis emniyet istihbarat şube müdürlüğü Adil Serdal Saçan bey 6 çuval belgeyi almıştır. Bütün dinleme kasetleri yurt dışından Türkiye'ye gelen bir başbakanın dinleme kaseti. Abdullah Öcalan meselisini de bulacaksınız. Bu kaset ve belgelerde bulacaksınız. 

ÖCALAN'LA İLGİLİ NELER VAR ?

İlişkiler var. Öcalan yargılandığında kamuoyunda söyledikleri Türkiye'nin içini ilgilendiren bilgiler verdiler. Demagoji ve ajitasyonla ilgili servis yapıldı. Öcalan la ilgili uluslararası bağlantılar konusunda bilgiler TAK denilen vurucu bir tim vardır ellerinde her türlü donanım vardır. Bu belgeler Saçan'ın elindedir. Tuncay Özkan ile hiç karşı karşıya gelmedim. Tuncay Özkan Mesut Yılmaz'ın ekibindedir. Ben hiç bir zaman onunla oturmadım. Özkanla ilişkileri Adnan Akfırat yürütürdü. 

VELİ KÜÇÜK OLAYI İLE İLGİLİ ÇOK AÇIKLAMA YAPIYORSUNUZ. KÜÇÜKLE İLGİLİ DURUM NEDİR. 

Polisin Veli Küçük hakkında bilgisi yoktu. Herşeyi merak ediyordu. Bana göre Veli Küçük'e dokunamayacaklarını görüyordum. Bugün de polis Veli Küçük'e dokunamazlar. 7 yıldır hiçbir şey yapılmadı. Bana Veli Küçük'ü anlat dediler ben anlattım. Ben 7 yıldır ben niye anlatmadım değil neden 7 yıldır Ergenekon neden deşifre edilmedi sorusudur. Ben bu konuda birşey diyemeyeyim. 

FİKRİ SAĞLAR, ERGENEKON OLAYI ÇÖZÜLMÜŞ OLSAYDI DAHA SONRAKİ OLAYLAR OLABİLİRİMİYDİ ? 

Siz komisyonda idiniz Veli Küçük'ü çağıramadınız. Sizler de Susurluk'ta bu olayları biliyordunuz. bir şeyler yapamadınız. Benden bir şeyleri deşifre etmemi istiyorsunuz ben edemem ben hedef tahtası durumundayım. Ben Ergenekon’la fazla papaz olmak istemiyorum. 

SİZE 37 SORU GELDİ Mİ GELDİ GİBİ AÇIKLAMALAR OLDU 

Ben 32. güne çıktığım gün bir ve ikinci isim için birisi Karl Marks biri Engels e benziyor dedim. Ertesi günlerde Hürriyet gazetesi ve Doğan gurubu bana akıl almaz saldırılarda bulundular. Mesajı almışlardı. Ben kendilerine söyledim. Bugün de telefonlarıma çıkmadım.

DOĞAN GRUBUNU TEHDİT ETTİ

Eğer devam edelerse Türkiye'deki 5'li çeteyi Ertuğrul Özök ve Doğan Grubunun bağlantısını Veli Küçük ve işadamlarının bağlantılarını servis yapacağız. Aynı kasetler birilerinin ellerindedir. 

Bugün yayınlanan kasetler kayıtların sadece bir kısmıdır. Benden bugün hala Kanada'da nasıl yaşadığımı soruyorlar. Ben de onlara yaşadığım ortamı anlatıyorum. 

ÖZDEMİR SABANCI SUİKASTI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALARINIZ VAR 

Özdemir Sabancı suikasti ile ilgili açıklamalarınız var. Bu cinayetin de Ergenekon tarafından işlendiğini mi anlayacağız. 
Bu konuda size en iyi yardımcı olacak yine alınan bir kasettir. Cinayetten 3 ay sonra Sayın Sabancı beni davet etti davete bazı komutanlar da katıldı. Orada uluslararası bağlantılar gündeme geldi. Sabancı daha sonra beni çağırdı. Aydın Akfırat ve Haydar Taşlı bey bu konuları daha iyi biliyorlar. Bizim o dönemde konuşmaların hepsi benim arşivimde bilinmektedir. 
Ben teknoloji cahiliyim ben kullanmayı bilmem ancak ziyarette kameraman vardı. Bu talep bize Haydar Taşlı beyden geldi. 

BAYKAL NASIL CHP'YE LİDER OLDU

Deniz Baykal ile Fikri Sağlar arasında ilişkiler hakkında neler diyorsunuz Mahir Kaynak deşifre edilmeseydi bir sol partinin genel başkanı olacaktı. Mahir Kaynak deşifre olduğu için Baykal bir sol partinin genel başkanıdır. 

CESUR HIRSIZLAR PARTİSİ'Nİ SAYIN FİKRİ SAĞLAR KENDİSİ İYİ BİLİYOR. 

Fikri Sağlar:CHP'den ihracımla ilgili bir şey söylemeyeceğim. Birçok şeyleri biliyorum. Ancak birçok şeyleri söyleyemeyeceğim. Bugün Türkiye'de hiçbirimizin can güvenliği yok. Siz kanada da yaşıyorsunuz. Biz burda yaşamaya devam ettireceğiz. Benim mezar yerim burada Mersin'de sizler 
Türkiye gibi bir yerde çok sağlıkı bir karar veriyorsunuz. Bu kararınızı bence devam ettirin. Ben sizi kendime örnek alıyorum. İsterseniz sizi buraya alayım.


Veli Küçük'ün uyuşturucu botuna açıklama getirirmisiniz. Bu konuda uluslararası boyutu nedir. Türkiye geçmişte devalüasyon yüzünden 75 milyar dolar kaybetti ocaklar söndü. 
Dünyada bu aylarda bir ekonomik kriz esiyor. Türkiye'de ise bu banka hortumları ile esmişti. Türkiye'de siyasi güç onları koruyarak bu bu hortumlama yaşanmıştı. Tansu Çiller develuasyon yapmak zorunda kalmıştı. Türkiye'de herkes istediğini yapıyor yanına kar kalıyordu. Herkes adalet ve hukuk diyor. Ben gazete ve televizyonlardan hukuku görmeye çalışıyorum. Benim dönemimde hukuk adalet sokaktaki vatandaşa uygulanmıyor ancak yüksek bürokrat, medyacılar hukuk ve adaletten faydalanıyordu. Fatma Girik bir gün önce evinde yemek yediği gecekonduyu ertesi gün yıktırmıştı. Bu nasıl hukuk ve adalet. 

ERGENEKON İLE PKK BAĞLANTASI NE? 

Uyuşturucu meselesinde iki ülke vardır. birisi İran'dır. İkinci bir ülke ABD olarak söylenir. Uyuşturucu konusunda en iyi bilgi bankası Almanya'dır hiyeraraşiyi bu ülke biliyor orası ile irtibat kurulabilir. 

PASAPORT 10 YILLIK 2 YIL SÜRENİZ KALDINIZ SONRASINDA NE YAPACAKSINIZ? 

Şamil Bey Genel Yayın yönetmeni olursanız bana bir görev verirsiniz sanırım. Gelmeyi düşünmüyorum. Pasaportumun süresi bitecek ama bu konuda avukatlarım gerekeni yapar. Şimdilik Türkiye'ye gelmeyi düşünmüyorum. Ben halkımı insanları özledim. Hoşgörü ve sıcaklığı özledim. Bu ülkeler Avrupa'ya benziyor. Bizdeki hasbialite en çok özlediğim şeyler. 

SİZ İFADELERİ VERİRKEN İŞKENCE GÖRDÜĞÜNÜZÜ SÖYLEMİŞTİNİZ 

Ben ömrümde karakola alınmış insan değilim. Küfür hakaret görmüş insan değilim. Bu ülkede de böyleyim. Polis beni alıp soyun gözünü bağla denince ve bir sürü hakaretler olunca o noktaya geldim. O dönemki polisin işkence olaylarını gazetelere televizyonlara yansıttılar. Ben bilfiil bunu yaşadım. Ben 9 gün süreyle ifade verdim. Oradan kurtulmak için uğraştım. Bana sadece Veli Küçük'ü sordular. Daha sonra kontrol bana geçti. İsteklerimi yerine getirmeye başladılar. Bizim polis cahildi hiçbir şey bilmiyordu her şeyi karıştırmış. Bizim polisler ansiklopedik bilgiye sahip sanıyorlar. Oysa o kadar cahildi ki. Ben onların yanında siyasal profesördüm. 
Bu ifadeler doğrumu yoksa işkenceden kurtulmak için verilmiş ifadelerimi Ben DGM'nin dinleme belgesine kendisine ben verdim. 
Kimse bu kadar bilgiye ulaşamazken buna bakanlar milletvekilleri de dahil. Siz nasıl ulaştınız. Ulaşamıyorsanız bu kendi sorunları. Ben kumpas kurarak şantaj yaparak değil. 

FİKRİ SAĞLAR BEHİÇ KILIÇ SİZİN HAKKINIZDA İDDİALARDA BULUNUYOR. 

Ben kameraya gelmeden önce işkence görmemiş olsa idim bu ifadeleri kabul ederdim. Ancak ben bugün ortada işkence var ben ifadeleri kabul etmiyorum. Bugüne kadar da bana şefkat gösterilmiş değil. Ben ülkeye demokrasi gelmesi için çaba gösteriyorum. Ben bugün gösterilen ifadeleri kabul etmiyorum. işkence altında alınmış hiçbir ifadeyi kabul etmem. Ancak Türk hukuku ne der ben bir şey diyemem. 
Devlet sırrı tabusunu yıkmak için ben seviniyorum. susurluk komisyonuna giden herkes ben bunu anlatamam diyordu. 

8 YIL ÖNCESİNDE BİR ERGENEKON'DAN SÖZ EDİYORSUNUZ. ERGENEKON İLE SUSURLUK AYRI AYRI, OLUŞUMLAR MI? 

Ben geçmişte de söyledim. Ergenekon ile susurluk ayrı bir oluşum değildir. Susurluk Ergenekon'un bir parçasıdır. 8 yılda hiçbir hükümet neden birşey yapmamış bunu sorgulamak lazım. 

ŞAMİL TAYYAR: SORGU KASETLERİNDE BİR VE İKİ NUMARA VARMI. 

Sorgulamada bu konuda bir şey sormamışlardı. Ancak ben bir ve iki numara konusunda bir şey söylemek istemiyorum. 
FİKRİ SAĞLAR: Devlet sırrı yüzünden bizler bu noktaya geldik. Bu konuda Güney'e katılıyorum. Ancak Sayın Güney söylediği isimlerin işkence altında söylediği için kabul etmediğini belirtiyor neyi kabul edip etmediğini öğrenebilirmiyim. 
İşkence altında söylediğim bilgilerin hepsi doğru olsa dahi ben işkence altında verdiğimi çin kabul etmiyorum. 
Benim arşivimde sadece Suriye ve Bekaa'ya giden ziyaretlerle ilgili görüntüler yayınlandı. Diğer arşivler neden açıklanmıyor. Oysa çok daha fazla şeyler var. 
1977 yılında Çakal Carlos İstanbul'a geliyor genç bir çocukla görüşüyor. Bu kişinin de görüntüleri bilgileri var. Bulup çıkarsınlar. O İslamcı terör örgütünün lideri de şimdi içerde. 

ERGENEKON TERÖR ÖRGÜTÜNÜN HORTUMLANAN BANKALARLA İLGİSİ VAR MI? 

Ben bunu söyledim. Veli Küçük'le görüşmeleri tugaya çıkış ve giriş kayıtları vardır. Banka sahiplerinin talepleri vardır. Sorunların aşılması için işlemler yapılmıştır. Bende bankalar dosyası vardır. 
Şamil Tayyar, ben izlediğimde sizin işkence altında ifade vermemiş gibi ve ayrıca adeta siz bir şeyler anlatmaya çabalıyor gibi bir izlenim var. 
Ben işkenece gördüm. Ben geçmişte yapılan işkencenin intikamını alıyorum diye de söyledim. Gazetelere dağıtılan kasetler kesim kesim verilmiş. 28 yaşındaki bir genç arkadaş vardı. Zorlama ile benden bilgi alınamayacağını söyledi. Ondan sonra tavır değiştirdiler. Bu yanlışı şimdi Türk gazeteciler de yapıyor. Sabahın altısında beni arayıp adeta sorgulamaya kalkıyorlar. Benimle konuşacaklarsa nezaket çerçevesinde yaparlar. polis bunu işkencesinde gördü hiçbir şey elde edemedi. Benim telefonum dinlendi. Ben dinlenme kaydımı Adil Serdar Saçana gösterdim ve 2 aydır beni dinlediğini söyledim. İranlı bir diplomat için cellattı diyorlardı ve benim arkadaşım olduğunu söylüyorlardı. Oysa ben onunla dostluk geliştirdim diğer gazeteciler gibi bilgileri alıp bir başkasına satmadım. 
Benim onunla çok tartışmalarım oldu. Rahat gezememiştim. Ben İran konsolosu ile bara girdik. ardımızdan İranlıyı bara soktu dediler. Ama hiçbir zaman İranlı veya bir başka birisini bir başkasına satmadım. Gazeteci demek polis demek değil. Herkes İranlı Tuncay'ın arkadaşıdır derken kendilerini aynaya bakmalarını tavsiye ediyorum. Ben bilgileri Türkiye'ye de vermedim. bana göre doğru bir duruştur. 
Benim ifadelerim alınması ile ilgili Veli Küçük paşa ile görüştürüldüm. Veli Küçük beni oradan alacaklarını söylemişti. Bir avukat geldi. Bana brifing verdi. Buradan kurtarılacağımı söylediler. Ben sorguda iken iki kez evime operasyon yaptılar. Adil Serdar Saçan ile anlaşarak beni çıkartmak zorunda kaldılar. İfadem alınırken 5. gün telefonumu getirdiler. Veli Küçük'ün arayacağını söylediler. Telefonu açtım ve konuştum. Beni işkenceden çıkarmak zorundaydılar. Ben bildiklerimi anlatırım diyince beni çıkarmak zorunda kaldılar. Veli Küçük şunu söyledi. Devletin bana komplo kuracağını düşünmezdim dedi Veli Paşa durumu çözdü. Doğu Perinçek sadece şarlatanlık yapıyor. Bence avukatları yanlış yapıyor. Özellikle uluslararası olaylarda kimse müttefikinin başına çuval geçirir. oysa kasetlere bakarsanız çuvalın cevabını alırlar. Bu kişiler baktılar gördüler kimin kim olduğunu gördüler. 

ERGENEKON DA BİR HÜKÜMETİ YIKABİLİR. 

Veli Paşa durumu çözmüştür. bu bir mesajdır mesaj da sahibini bulmuştur. Susurluk bir hükümeti yıktı Ergenekon da bir hükümeti yıkabilir. 
Ben çıkarılan silahların çok ciddiye almıyorum. Çok küçük yapılı silahlar. Budan sonraki çalışma ve araştırma yapılması güvenlik teşkilatının görevidir. Ben bir şey diyemem. 

TERÖR ÖRGÜTÜNÜN ERGENEKON ÖRGÜTÜ İLE BAĞLANTISI VAR MI? ŞU ANDA GÖZALTINDA OLANLARIN İLİŞKİSİ VAR MI? 

Birincisi Yalçın Küçük, Öcalan suikast yapılacağını söylemişti bu yanlıştır. Yalçın Küçük kendisi bilfiil kendisi söylemiş olduğunu söylemiş doğru değil. Bu bilgi Almanya'ya gitti Almanya'dan oraya ulaştı. Öcalan kendi içindeki Ergenekon ilişkisinden bahsediyor. PKK bugün gördüğümüz PKK'dan ibaret değil. Uluslararası ilişkilerden hiç bahsedilmiyor. Öcalan yakalandı ama PKK devam ediyor. Ve oraya gidip görüşülüyor hala. Gaziantep Öncüpınar kapısı Kilis'ten geçerken beni sivil polisler durdurdu böyle bir şey olmaması lazımdı. Benim elimden resimleri aldılar bu resimler de öyle ortaya çıktı. PKK'da kongre iki yılda bir yapılıyordu. Birçok güneydoğulu işadamları ve kişiler vardı Behçet Cantürk'ün ortakları gidiyordu 
Surluktan sonra 28 Şubat süreci çok iyi bir plandı. Ancak Mesut Yılmaz konusunda Fikri Sağlar'ın çok büyük birikimleri vardır. Özellikle Mesut Yılmaz ve bankalar konusunda birikimleriniz var. Ben Ertuğrul Özkök'ten Kelebek ödülünü alırım Fikri sağlar da mutlaka nobel ödülü verirler. 
Türkiye'de çok değişiklik olduğu iddialarına inanamıyorum. Ben göremediğim gibi Avrupa Birliği de görüyor. Ben bugün yapılanlardan şok oluyorum. Bugün TRT'de bunları söylüyor olmam da çok önemlidir. 
Abdullah Öcalan'ın yakalanması ile ilgili Suriye'nin elinde de Türkiye'nin de elinde de arşiv yoktur. Abdullah Öcalan da kendisi hakkındaki arşivi vermiştir. Ben Ergenekon'un da Susurluk gibi kapatılacağını da düşünüyorum. bu benim görüşüm. 

Susurluk' aracında bir çanta vardı. Çantanın içinde bir anahtar vardı o anahtarda Türkiye'nin tüm kirli ilişkilerinin saklandığı bir kasayı açıyordu. Ancak bugün çanta ortada yok. Çanta var ama bu Çanta Türkiye'nin elinde değil. Veli Küçük'de de değil. Ben kara kutu değilim bende de çanta yok. 

GÜNEY: MİT İLE BİR İLİŞKİM YOK

Tenkit ve uyarı alıyorum bu yüzden konuşmalarıma dikkat ediyorum. Kanada bana avukat verdi. Türkiye vermedi. Türkiye’den ciddi uyarılar alıyorum . Baro bana avukat vermedi. Hukuka karşı deniyor ve avukat verilmiyor. MİT elemanı deniyor herkes tarafından yalanlanıyor. Bir koruma bile verilmedi. 
Siyasi bir baskı olmasaydı ben Türkiye’de ifade veriyorum…

SİZ KENDİNİZİ NASIL HİSSEDİYORSUNUZ? TÜRK MÜ?

Ben kendimi Türk hissediyorum. Anadolu insanını, istiklal maaşını özlüyorum ama aynı ülkemin insanları beni vuruyor. Beni idamda etseler ben Ülkeme döneceğim… ben Allaha havale ediyorum…

TAPINAK ŞÖVALLELERİ 

İlk Saadettin Tantan tapınak şövalelerinden bahsetti ve Tantan gizli yapılanmalardan ilk bahseden oldu. Ve zamanın devlet büyükleri Tantan’ı engellediler. Ama bunu kimse inkar edemez. Tapınak Şövaleleri var..

Devlet kendi arşivine sahip çıkamamış emniyet müd. Polislikten ayrıldığı halde benim arşivimi almış evine götürmüş. Bunu sorgulamak lazım. Benim 6 çuval arşivim Adil Serdar Saçan’dan çıktı. 

Adil Serdar Saçan rüşvet alıyordu. Bu çok önemli değil. Benim zamanımda Türkiye’de rüşvet her yerde dönüyordu. CHP zamanında benim rüşvet her yerde dönüyordu. Milletvekili polis…. herkes alıyordu.

İŞÇİ PARTİSİNİN GÖREVİ

İşçi partisi bize yıllarca korku filimi izletti. Ve halende bu kirli oyunlarına devam ediyor. Kendilerinin görevi susurluğu Veli Küçük’ün üzerine karatma göreviydi. 

Susurluğu karatmak ve bilgi kirliği yapmak İP’nin göreviydi. Gülen okullarında silah deposu var, Türkiye Çeçenistan’a silah yardımı yapıyor (demişti bu da Türkiye- Rusya ilişkilerini zedeledi), Azerbaycan darbesinde okullardan silah desteği yapılıyor denildi. Ama araştırmalar (istihbaratın yaptığı) bunları yalanladı. Çin’e yanlış bilgiler verdiler. Kuzey Irak’ta Türk Kızılay’ını PKK bombalamıştır. Binbaşı öldü. Bunlar (İP)Gülen ve MİT Türk Kızılay’ını kullanıyorlar dediler. Bunlar görevini halen yapıyorlar.Bana Doğu Perinçek açıklar mı Turan Dursun kitapları nasıl ortaya çıktı. Kendi çalışmalarını Türkiye'nin çalışması gibi göstererek Rusya'ya gönderiyorlardı. Benden önce Doğu Perinçek kendisini kurtarmak için davayı satıyor yanındakileri satıyor. Bunlar Jitem belgeleri idi bunu kendileri de biliyordu. Sol Türkiye’de kontrol atındadır. Bunların belgeleri JİTEM’de vardır. Benim dosyamda var bunlar. Aydınlık dergisinin geçmiş yayınlarında da bunlar vardır. 

ALİ KALKANCI KİM? 
Kars Ardahan Gürbüz Çapan Esenyurt belediye başkanının odasında içki yudumlarken bir binbaşı tarafından şey yapıldı. Bununda planları var. Orda. Çıkartınız.

Türkiye'de herkes konuşuyor işleme gelince kimse birşey yapmıyor. İki yıl sonra cezaevindekiler kahraman olarak geri döner milletvkeli de olabilirler. Çünkü burası Türkiye

Ergenekon’daki kişiler neden böyle yakalandılar? Hazırlıksız mı yakalandılar? 

Bir yerde kavga oldu bu kavganın sonucu. Türk polisinin başarısı sonucu değil. Bu kavganın sonucu bu hale geldi. Doğu Bey ve İşçi partisi görev verilir onlar da saldırır. Herkes ABD ajanı yaptılar böyle dediler.
İşçi partisi başları sıkışınca Atatürk’e sığınırlardı. Aydınlık’ın en büyük destekçisi HÜRRİYET olmuştur. İşçi partisi PKK bağlantısı işte BU: Doğu Perinçek ve İşçi partisi dosluk kuralım derken PKK’yı ele geçirmeye çalıştılar ama aynı şekilde Öcalan manevra yaptı.Öcalan akıllıçıktı. Bunun farkına vardı. Bana her şey dediler. Beni Süleymancı bile yaptılar. Ajan oldum PKK oldum her şeyi yaptılar. Benim hakkımda yapılan haberlere inanmamaları bana telefonla ulaşıp konuşsunlar sorsunlar. Her yazılana inanmasınlar. Ben rahat adamım sinirlenmem… 
Programa katılanlar Güney’in sözlerini değerlendirdiler. 

Mustafa YURTTAV - Aktifhaber.com

Hiç yorum yok:

Kategoriler

"Türk milletinin karakteri yüksektir. Türk milleti çalışkandır. Türk milleti zekidir... Türk milleti milli birlik ve beraberlik içerisinde güçlükleri yenmesini bilmiştir… Türk milletinin tarihi bir niteliği de güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir. Türk milletinin büyük millet olduğunu bütün medeni alem, az zamanda, bir kere daha tanıyacaktır..."
Mustafa Kemal ATATÜRK