26 Ocak 2009 Pazartesi

Cem Ersever Cinayetinin Sırrı

Cem Ersever öldürülmeden önce kimler aradı? Ersever kime karşı uyarıldı? Ersever cinayetinin bilinmeyenleri...

Gazeteci yazar Agaşe anlatıyor: Ersever'in eşiyle röportaj yapmıştım. Bana Ersever öldürülmeden hemen önce İbrahim Babat ve Mahmut Yıldırım'ın aradığını, Babat'ın Yıldırım konusunda uyardığını anlattı. Birkaç gün sonra da Ersever'in ölüsü bulundu. Babat'ın nerede olduğunu biliyoruz ama ona bu sorular sorulmuyor

Cem Ersever cinayeti ile ilgili 11 yıl önce bir kitap yazdınız. Kitap şimdi bir anda konuşulur oldu. 

Evet, üzüldüm çünkü ben geçen sene 5. kitabını çıkarmış bir gazeteci-yazarım. 'Cem Ersever Gerçeği' 7. baskısını yaptı, beni kimse aramadı ama Tuncay Güney'in ifadelerinin ortaya çıkmasından sonra bir anda telefonlarım çalmaya başladı.

Tuncay Güney'in ifadelerinde isminizin geçmesine şaşırdınız mı?
Tuncay benim eskiden tanıdığım bir arkadaş. Doğan Grubu'nun çıkarttığı Yeni Ufuk gazetesinde çalıştığım dönem tanışmıştık. 

O zaman da böyle eksantrik miydi?
Bizim gibi gazetecilik yapmaya çalışan, araştırmaya meraklı, hayal dünyası geniş bir arkadaşımızdı. 

Hayal dünyası geniş tabirinin üzerinde duralım.
Evet, ben anlattıklarının Tuncay'ın çok üzerinde olduğunu düşünüyorum. 

'Atıyor' mu yani?
Öyle demiyorum ama istihbarat ya da gizli servislere çalışanlar kapalı insanlardır. Gizli servis mantığıyla hareket ederler. Oradan bilgi almak Güney'in anlattığı kadar kolay değil. Ben yıllarca o insanların içindeydim. Onun anlattığı boyutta ilişkilerim hala yok o insanlarla. Mesela bir Veli Küçük portresi çiziyor, çok rahat biri gibi anlatıyor Küçük'ü. Oysa kendi çocuklarının yanında düstur durduğu bir kişidir Küçük Paşa.


ERSEVER'İ ÇOCUKLUĞUMDAN BERİ TANIRDIM

'Yıllardır istihbaratçıların içindeyim' dediniz. Neden?
Babam istihbarat elemanıydı. Çocukluğumdan beri o çevrenin içindeyim. Ama altını çiziyorum: ben gazeteciyim. Hiçbir servisin elemanı değilim. Cem Ersever ile babamın dostlukları vardı. Ersever'i çocukluğumdan beri tanırdım.

Ersever cinayetinin Ergenekon soruşturması ile ne gibi bir ilgisi var? Kitabınız bugünkü soruşturmalara hangi açıdan ışık tutabilir?
'JİTEM diye bir şey var mı' diye tartışılıyor hala bu soruşturma kapsamında. Oysa bu birimin varlığını Cem Ersever'in ağzından açık seçik veriyor kitap. Dava paralelinde içeri alınan bazı insanlar JİTEM'in kuruluşundan itibaren orada yer almış isimler. Ersever'in yazdığı kitapları ve mücadelesini doğru algılarsak Ergenekon soruşturmasında önemli bir pencere açılacağını düşünüyorum.

KÜÇÜK YARGILANIYOR YEŞİL ORTADA YOK

O pencereyi açmak için önce nereye bakmak lazım?
Örneğin Mahmut Yıldırım ya da kod adı ile Yeşil bir dönem çok konuşuldu. Birçok örgüt ondan faydalandı. Veli Küçük ile ortak çalışmaları olmuş Yıldırım'ın. Küçük bugün yargılanıyor ama Mahmut Yıldırım ortada yok. Kimse sormuyor ya da biz duymuyoruz. Bir de mesela İbrahim Babat var. Suriye kökenli, JİTEM bünyesinde çalışmış. Kırklareli cezaevinde yatıyordu. Salıverilmiş olabilir ama hiç ortada yok. Kimse onu sormuyor.

Neden sorsun? Ne bağlantısı var?
Ersever'in eşi hayatta. Onunla kitap için bir röportaj yapmıştım. Orada anlattı. Cem Ersever'in ölümüne yakın günlerde Yıldız Hanım'a bir telefon geliyor. Arayan 'Cem Abi'ye birkaç gündür ulaşamıyorum, lütfen konuşursanız beni aramasını söyleyin' diyor. Bu kişi İbrahim Babat. Sonra Mahmut Yıldırım denen şahıs da arıyor. En sonunda Babat tekrar arıyor ve 'Mahmut Yıldırım kendisini arıyor. Uzak dursun ve benimle bağlantıya geçsin' diyor. Ama Yıldız Hanım eşine ulaşamadığı için notu iletemiyor. Birkaç gün sonra da Cem Ersever'in ölüsü bulunuyor. Bu gün Babat hayatta ve nerede olduğunu biliyoruz ama ona bu sorular sorulmuyor. 

Babat'ın Ersever cinayetinde ismi geçiyordu...
Evet, adam öldürmeye teşebbüsten yakalandı. Kendi iddiasına göre pazarlık ettiler, 7 yıl sonra çıkacaksın dediler, kabul ettim diyor. Ama sonra 17 yıla uzattılar. Neden? Babat'ta bir şey var. Bir şekilde onu susturuyorlar. Bence acilen dinlenmeli. 

Peki ya Mahmut Yıldırım? Onunla ilgili bilginiz var mı? Yaşıyor mu? Yaşıyorsa nerede?
Öldüğünü kimse ispatlayamayacağına göre bence yaşıyor. Bu tip adamlar kendilerini nerede güvende hissederse orada durur. Bu yüzden belli bir yeri yoktur herhalde.

Kazılarda çıkan PKK'nın silahı olabilir

Tuncay Güney sizi işaret ederek insanların sizden ne öğrenmelerini istedi?
Beni bilinçli olarak mı işaret etti? Bilmiyorum. Ama ben Ersever ve JİTEM gerçeğini uzun araştırmalar sonucu döküm ve belgelerle ortaya koymuş biriyim. Kendi anlattıklarını doğrulama adına beni kaynak gösterdi, diye düşünüyorum.

Sizi de içeri çekmek istemiş olabilir mi?
Olabilir ama benim içeri çekilecek bir konumum asla olamaz. Çünkü ısrarla gazeteci konumunda duruyorum.

ULUSLARARASI BOYUT ÖNEMLİ

Soruşturma kapsamında Ersever'e namluyu doğrultanlar da var mı dersiniz?
Sonuçta Mahmut Yıldırım'ı kullanan insanlar var. Bu soruların o insanlara sorulması gerekiyor. Bence JİTEM'in oluşmasından itibaren insanlar kendi menfaatleri doğrultusunda büyüyüp bugünlere geldiler. Oluşumun başından itibaren varlık gösteren biri Veli Küçük Paşa. Bu yüzden ana eksenin Veli Küçük olduğunu düşünüyorum. Bu arada Ergenekon'u anlamak için uluslararası boyutta bakmak gerek. Dış güçler önemli.

Yani bu soruşturmada dış güçlerin etkisi mi var?
Olabilir. Bugün PKK'dan ele geçen ve kayıt altına girmeyen çok silah var. Belki toprak altından çıkanlar o silahlar. Ortadoğu, Türkiye ve ABD gerçeği var. Bu üçgeni yaratan menfaatler bazen karışıyor. Bunlara doğru bakmak lazım.

Abdullah Öcalan da Ergenekon kapsamında sorgulanmalı

Ersever dosyası kapsamında bazı isimlerin de soruşturmaya dahil edilmesi gerektiğini söylüyorsunuz. Bir de neden dahil edildiği anlaşılamayan isimler var. Hükümete muhalif oldukları için gözaltına alındıkları iddia edilenler...
Sabih Kanadoğlu gibi isimlerden bahsediyorsanız ben onları şöyle açıklıyorum. Diyelim ki siz bir dergi çıkarıyorsunuz. Haftanın belli günleri bir takım kişilerle oturup sohbet ediyorsunuz ama onlar derginin çalışanı değiller.

Yani bir örgüt varsa ona dahil değil de üyelerle ilişkili kişiler diyorsunuz. Örneğin Doğu Perinçek de mi böyle bir isim sizce?

Biraz eskiye gidelim... Deniz Gezmiş, Mahir Çayan, Abdullah Öcalan ve Doğu Perinçek, Dev Genç'i kuran kadro. Gezmiş şehir örgütlenmesinin sorumluluğunu alıyor. Öcalan kırsalı örgütlüyor. Perinçek dergi çıkarıyor, basın kısmını üsleniyor ve ortaya Aydınlık çıkıyor. Uzun süre birlikte mücadele ediyorlar. Daha sonra Dev Genç'in başkanı Ertuğrul Kürkçü oluyor. Bir süre sonra aralarında anlaşmazlık oluyor ve ayrılıyorlar. Gezmiş ve Çayan ölüyor ama bugün PKK'nın lideri hayatta. Doğu Perinçek ise yargılanıyor.

Öcalan da Ergenekon kapsamında yargılanmalı mı diyorsunuz?
Belki de. Belki Gezmiş ve Çayan yaşasa onlar da yargılanacaktı bugün. 

Öcalan'ın soruşturma kapsamına alınması gibi bir olasılık görüyor musunuz?
Evet, olabilir. Soruşturmanın nasıl bir şekle geldiğini bilmiyoruz.

Çetin Agaşe'nin Beş kitabı var
Çetin Agaşe, 'Cem Ersever', 'Kod Adı Yeşil', 'Avrusya', 'Öfkeyle Vals' ve 'Nuh'un Üçgeni' adlı beş kitabın yazarı. Çerkes asıllı. Agaşe soyadı da Çerkesce 'Cuma' anlamına geliyor. Gazetecilik ve yazarlık yapan Agaşe devletin gizli örgütleri ve yapılanmaları üzerine çalışıyor.


ARKA PLAN
Ergenekon kapsamında yürütülen soruşturmalar ve devam eden gözaltılarla etraf arap saçına döndü. Kime ve neye inanacağımızı şaşırdık. Kimi dinleyeceğimizi de... Bu hafta bu karmaşa arasında yolumuzu bulmaya çalışırken Tuncay Güney'in yayınlanan ifadeleri arasında bir isim dikkatimizi çekti: Çetin Agaşe. Güney 'JİTEM ile ilgili doğru bilgi almak isteyenler Agaşe'nin 'Cem Ersever Gerçeği' adlı kitabına başvursun' diyordu. 
Biz de bunun üzerine Ergenekon denince ezberlenmiş laflar eden isimlerin dışında bir isim duyunca merak ettik ve cuma günü gazeteci yazar Agaşe ile bir araya geldik. Güney'in bahsettiği kitabı 11 yıl önce yazan Agaşe ilginç iddialarda bulundu. Ergenekon soruşturmasına Cem Ersever cinayetinin dahil edilmemesinin anlaşılır olmadığını söyledi ve 'Neden kimse Mahmut Yıldırım ve Kırklareli Cezaevi'nde yatmış olan İbrahim Babat'ı sorgulamak için harekete geçmiyor?' diye sordu. 
Agaşe Ergenekon'un da polisin operasyona verdiği isim olduğunu söyledi. 'Bu, örgütün adı değildir, ya da en azından henüz elimizde böyle bir bilgi yok' dedi.

(Nagehan Alçı / Akşam)

Hiç yorum yok:

Kategoriler

"Türk milletinin karakteri yüksektir. Türk milleti çalışkandır. Türk milleti zekidir... Türk milleti milli birlik ve beraberlik içerisinde güçlükleri yenmesini bilmiştir… Türk milletinin tarihi bir niteliği de güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir. Türk milletinin büyük millet olduğunu bütün medeni alem, az zamanda, bir kere daha tanıyacaktır..."
Mustafa Kemal ATATÜRK